Quina educació necessitem per al segle XXI? Quin és el propòsit de l’educació en el context actual de transformació social? Com s’hauria d’organitzar l’aprenentatge? Aquestes són les preguntes que han inspirat les idees que es presenten en aquesta publicació.
Introducció
1. El desenvolupament sostenible: una preocupació essencial
Reptes i tensions
Nous horitzons de coneixement
Estudiar alternatives
2. Reafirmar una visió humanista
Un enfocament humanista de l’educació
Assegurar una educació més inclusiva
La transformació de l’escenari educatiu
El paper dels educadors en la societat del coneixement
3. La formulació de polítiques de l’educació en un món complex
El desfasament cada vegada més gran entre l’educació i l’ocupació
Reconeixement i validació de l’aprenentatge en un món mòbil
Replantejar l’educació per a la ciutadania en un món divers i interconnectat
La governança mundial de l’educació i la formulació de polítiques nacionals
4. L’educació és un bé comú?
El principi de l’educació com a bé públic sota pressió
L’educació i el coneixement com a béns comuns mundials
Consideracions sobre el rumb futur
Publicació de 2015
